Yamaha RX-797

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-797 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

wfm 06-09-2014
Geschreven voor: Yamaha RX-797

Na mijn eerdere positieve review in 2006 moet ik nu helaas melden dat het apparaat stuk is. Gaat niet meer aan. Heb alles al geprobeerd.

En dat is gewoon te snel, dus voor duurzaamheid een dikke 1. Ga dus maar wat anders kopen, echter geen Yamaha meer voor mij.

fer29 23-01-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-797

na een x periode geluisterd te hebben naar home cinema gebeuren van harman-kardon gelukkig een nieuwe reciever gekocht en wel de rx 797 van yamaha wat een verschil in een woord topklasse wat een warm geluid en vermogen. stereo is er geen betere te vinden in deze prijsklasse geen toeters en bellen ik zeg nu kopen nu ze er nog zijn .heb ook de cd speler de
cdx- 497 van yamaha en daarbij de tannoy v4 floorstands. werkelijk echt een top combi .tannoy en harman is geen goede combi dus niet doen.

Florian Smit 18-01-2011
Geschreven voor: Yamaha RX-797

Ik heb deze versterker een half jaar geleden gekocht, en wilde wachten met een review totdat ik hem wat langer gebruikt had. Ik heb vanuit alle kanten gehoord: KOOP EEN 2e HANDS. Ik moet helaas toegeven, HET KLOPT! Ik dacht 30 jaar technologische vooruitgang zal wel een verbetering betekenen, maar niets is minder waar.

Ik heb hem in combinatie met B&W DM330i, flinke luidsprekers (100W, 8 ohm); die vragen om een flinke versterker. De RX-797 is de zwaarste van de serie, en heb hem daarom ook gekocht.
Vanwege het feit dat mijn vader het ook leuk vond klinken, had ik nog een zelfde set boxen erbij gekocht, maar ben toen op zoek gegaan naar een tweede hands versterker (uit de jaren 80-90). Het werd de AX-870(nieuwprijs was toen fl. 1800,-), voor een fractie van het geld van deze RX-797.

Wat kan ik concluderen? Ondanks dat het een prima versterker is, ben je gewoon veel beter uit met een goede tweedehands versterker van Yamaha uit de aangeven periode(vaak voor minder van het geld). Ik heb het geluid goed kunnen vergelijken met de AX870 en vond het rommelig, niet helder, en niet fijn om naar te luisteren.
Je moet het zo zien, dat wanneer je een feestje geeft en je het volume een beetje opendraait, mensen het vervelend beginnen te vinden, terwijl als je met de AX-870 hetzelfde volume geeft, mensen rustig door blijven praten. De versterker is veel beter in staat het de balans in het vermogen te houden. Ook is het geluid dat eruit komt, glashelder in verhouding tot de RX-797.
Een heel eerlijke vergelijking is het natuurlijk niet, want de AX-870 heeft nieuw veel meer gekost dan deze RX-797 stereoversterker(voor eenzelfde soort versterker van Yamaha leg je nu meer dan €1000,- neer); maar toch wil ik de boodschap meegeven, dat die tweede hands Yamaha's (bijv. A1020-AX870-AX1070) echt niet duurder hoeven te zijn dan deze nieuwe receiver, en dat je dan significant veel beter geluid hebt met die tweede handse. Toegegeven, je hebt nog een losse tuner nodig, maar die kosten maar een paar tientjes.

Ondanks dat deze receiver een goede rating heeft, zou ik zeggen, ga eens luisteren naar een tweedehandse Yamaha uit de jaren 70-80-90, dat verschil hoort u echt.

rs1170w1 18-01-2011
Geschreven voor: Yamaha RX-797

Heb deze receiver nu 4 maand had hier voor een Harman Kardon surround receiver.
Aan het geluid kan de Harman Kardon er bij lange na niet aan tippen, ook wanneer je de receiver zacht hebt aanstaan is het een mooi geluid.
De eerste keer dat ik een film zat te kijken had ik met deze Yamaha een veel beter geluid.
Als je echt een stereo liefhebber bent dan heb je hier een hartsikke mooie receiver voor een zeer aantreklijke prijs.
Makkelijk te bedienen wel jammer dat je met de afstandbeding geen radiozenders kunt opzoeken.
Goed apparaat voor weinig geen poespas en geheel annaloog, digitaal is zeker niet altijd beter en dat bewijst deze receiver zeker.

stereojojo 09-01-2011
Geschreven voor: Yamaha RX-797

Zeer fijn apparaat met een gedetailleerde stereo weergave. Had hiervoor een twee maal duurdere surroundreceiver maar deze klinkt veel beter. Een aanrader dus.

Martin 1948 24-09-2010
Geschreven voor: Yamaha RX-797

Deze receiver 1 maand in gebruik, na wat spelen met de instellingen, een prima geluid, vooral in de hogere tonen.Bassen zijn zeker aanwezig maar nooit irriterend, ook geen geluid vervorming bij het open draaien van de volumeknop. Kortom zeker een aanrader voor de echte stereo liefhebber en ook gezien de prijs.

JozB 11-09-2010
Geschreven voor: Yamaha RX-797

Prima kwaliteit, no-nonsense receiver. Zonder toeters en bellen, maar wat ie doet, doet ie goed. Kwalitatief zeer goed apparaat: stevige kast, goede schakelaars en soepel draaiende knoppen. Strak geluid.

Basfeijen 01-09-2010
Geschreven voor: Yamaha RX-797

Heb deze receiver nu bijna een kwartaal in bezit en ben SUPER tevreden.

Als je Yamaha RX-797 intikt bij Google krijg je zoveel verschillende verhalen. Een partij vindt het helemaal niks terwijl de ander ontzettend enthousiast is.

Zelf ben ik meer dan tevreden met het apparaat, WAT een geluid komt eruit zeg! Nog beter dan ik gehoopt had. Heerlijk helder en toch ook zeer goed met de lage tonen, strak en scherp. Het geluid wordt totaal niet vervormd zoals bij sommige andere versterkers, het komt er gewoon prachtig uit.

Verder kon ik ook niet veel informatie vinden over de capaciteit om met 4 Ohm speakers te werken, bijna nergens staat namelijk dat dit gewoon heel goed mogelijk is, en dat het apparaat er helemaal geen moeite mee heeft! Zelf heb ik twee JBL XL 1000 speakers, die op 150Watt bij 4Ohm werken en die komen geweldig tot hun recht met deze Receiver.

Kortom een aanrader, die waarschijnlijk erg lang mee zal gaan als het de typische Yamaha kwaliteit is!

noppie1972 21-07-2010

Top apparaat!

Deze versterker is zijn geld absoluut waard.

Heb hem een aantal weken terug direct vergeleken met een Denon, Marantz, Onkyo en deze stak er ver boven uit.

Krachtige lage tonen en een heel levendig, helder geluid.

Bovendien een vermogen waar je bang van wordt, zeker voor de prijsklasse echt een unicum.

Dit appraaat kan de strijd aan met stereo receivers die EUR 500-600 kosten en met Surround receivers die EUR 800-1000 kosten.

Daarnaast nog een heel redelijke radio ontvangst.

Mijn Elac FS 207 Anniversary edition boxen (eveneens een aanrader, zeker als combinatie) komen volledig tot zijn recht.

Heb er wel een bijpassende CD speler bij gekocht want de audio kwaliteit van mijn bestaande (goedkope) Blue-ray speler is hoorbaar minder.

Luister zonder vooroordeel.

southcorner 11-04-2010
Geschreven voor: Yamaha RX-797

Ik heb de versterker nu 4 maanden. In 1 woord: top-apparaat!

Komt een zee van geluid uit, volledig onvervomd, goede bassen. Ik ben zeer kritisch qua geluid, en dit is een van mijn beste aankopen. Aan mijn lijf geen 5.1-rommel en ellende met allerlei digitale equalizers met 500 standen... De mensen van Yamaha begrijpen goed wat muziek is, en hoe het moet klinken.

Optisch is het geen design-schoonheid. Daarom lekker in een kastje opbergen. Hij wordt totaal niet heet, kan makkelijk...

Als je een goede stereo-versterker zoekt en geen centen hebt voor buizenversterkers, neem dan deze. Krijg je geen spijt van.

u209063 08-03-2010
Geschreven voor: Yamaha RX-797

Sinds paar dagen in bezit aangesloten op mijn Monitor Audio BR5 en WOUW wat een geluid
had daarvoor verschillende homecinema Receiver mijn laatste was de Onkyo TX-SR505 ZEKER niet slecht maar in Stereo miste ik nog de echte HI-FI klank en deze YAMAHA RX797 is echt wat ik zocht in combinatie met eerder vermelde luidsprekers echt de top mooie look in titanium heel solide gebouwd knappe FM ontvangst mooi hoog niets te scherp strak
mooi diep een echt ongelofelijk
toestel
Beleef mijn vele cd's weer opnieuw je kan luisteren en blijven luisteren
Zoek je naar echte prachtige Hi Fi Stereo DAT IS HEM zeker doen
Duurzaamheid? Maar aan Yamaha moet men zeker niet twijfelen ben daar wel heel gerust in

jan130783 06-02-2010
Geschreven voor: Yamaha RX-797

Ik heb deze versterker vandaag binnen gekregen samen met Yamaha speakers ns-F700 er komt echt geweldig geluid uit, ik ben er zeer tevreden over alles klinkt super helder en de bass vindt ik ook prima.

1973Rene 26-07-2007
Geschreven voor: Yamaha RX-797

Toen ik op zoek ging naar een versterker en boxen werd ik helemaal gek van alle recensies hier. De één prijst een apparaat de hemel in, de ander kraakt hetzelfde apparaat juist helemaal af. En dan zou de ene versterker beter bij die boxen passen of juist niet. Kortom ik werd er geen wijs uit en heb uiteindelijk deze versterker gekozen. Waarom? Vanwege het vermogen en de vele aansluitmogelijkheden. Ik heb de versterker nu een week en ik heb er absoluut geen spijt van. Gekocht in combinate met Dali Concept 6 boxen en zeer tevreden over het geluid. Ik ben echter geen audiofiel en wat dat aangaat misschien wel snel tevreden. Hiervoor had ik echter een home cinemaset van Sony en dat vond ik echt niet goed. Vooral niet bij cd's. Mijn persoonlijk advies is je niet teveel aan te trekken van de recensies hier (en dan doel ik dus recensies over versterkers en boxen, want verder ben ik vaak heel tevreden over de recensies op kieskeurig) en kijk wat je aan vermogen wil en mogelijkheden. Dan is dit apparaat voor mij een goede keus geweest!

WFM 21-07-2006

Enkele weken in bezit, eerst met alleen Piega's S4XL, daarna ook Piega
subwoofer P Sub4. Dure speakers (samen circa € 3.000), doch de kwaliteit
daarvan komt goed tot zijn recht met deze receiver.
Mooi geluid, heldere en scherpe hogetonen en diepe volle bassen. Zowel voor
rock/populair als klassiek. Met name bij klassiek zeer evenwichtig geluid met
ongelooflijk heldere violen. Nu hoor je goed het verschil tussen cd's met goede
en mindere kwaliteit.
Beperkingen tav het geluid worden bepaald door de speakers; daarom raad ik aan
om een geavanceerde subwoofer van goede kwaliteit te gebruiken. Advies: Sluit
deze niet aan op de speciale subwooferuitgang van de receiver, maar op line out
en line in (2x2). Via de subwoofer kunnen dan de bassen van de speakers worden
verminderd en op een hoger volume zware bassen worden doorgegeven naar de
subwoofer (die de speakers anders niet zouden kunnen verwerken). Is met name
van belang bij hoog geluidsvolume. Minpuntjes: CD-direct werkt alleen op de
CD-aansluiting, dus niet op DVD. Daarnaast heeft de toonregeling weinig invloed
(eigenlijk niet zo belangrijk omdat de gemiddelde instelling en source direct
al voor mijn smaak een goed instelling bieden). Vandaar geen 10 voor
geluidskwaliteit. De regelbare loudness is wel aardig.
Wordt geleverd met 2 afstandbedieningen. De 2e is voor een aparte kamer. Via de
hoofd-a.b. kunnen ook enkele andere apparaten worden bediend (met
code-instellingen).
Kast en knoppen zien er zeer degelijk uit. Gebruiksgemak is ook zeer goed, ik
heb de manual nauwelijks gebruikt.